PORTFOLIO

 

Som både forsker, konsulent og user experience designer har jeg været involveret i en række konkrete udviklingsprojekter. På denne side er en række af disse projekter oplistet i  kort format. Kontakt for videre info.

 

iPhone App’en ‘Nordsøen Movie Maker

Som del af mit PhD projekt designede jeg augmented reality app’en til Nordsøen Oceanarium, som et eksempel på, hvordan der kunne arbejdes med strategisk digital design i organisationen. Download app på app-store: https://itunes.apple.com/dk/app/nords-en-movie-maker/id717083654?l=da&mt=8

 

Web-shoppen Notabrand.com

Løbende udvikling, administration og optimering af salgsplatformen notabrand.com, der forbinder up-and-coming designere og kunstnere med kunder verden over. Platformen er del af en iværksætterindsats, hvorfor hhv. udvikling og daglig ledelse varetages sideløbende.

Link til web-shoppen: http://www.notabrand.com

 

Online platform for ‘User Driven Creative Academy’

Informationsarkitektur, interaktionsdesign og grafisk design af platformen for den regionale tværfaglige U-CrAc workshop. Platformen er et multi-user CMS, hvor både undervisere, rekvirenter og studerende har adgang til opdatering af indhold, deling og løbende opdatering under de tre ugers konceptudvikling.

Link til web-sitet: http://www.ucrac.dk

 

Samlet web-kommunikation for FysioFitness

Informationsarkitektur, interaktionsdesign og grafisk design af online identiteten til fitness-kæden ‘Fysio’ - herunder sammenkobling af web-design for hhv. kædens fitnesscenter og fysioterapeutiske klinik til én samlet homogen web-platform, med specifik funktionalitet til hvert under-afdeling af kæden.

Link til web-sites: http://fysiofitness.dk    www.fysioklinikken.dk

 

Digitalt servicedesign til Hotel Oasia Aarhus

Koncept og strategiudvikling mod opkvalificering af hotellets digitale kompetence og serviceudbud. Resultatet af den brugerdrevne designproces blev en ‘digital concierge’ til hotellets eksisterende web-site, til vejledning og personlig guidance for hotellets gæster under deres ophold i Aarhus. Hotellet modtog året efter TripAdvisors ‘user award for trendiest hotels in Denmark’

Link til web-guiden: http://hoteloasia.dk/oasias-aarhus

 

Online strategi og markedsføring for  ‘Det digitale turistakademi’

Informationsarkitektur, interaktionsdesign, grafisk design og social medieintegrering af kommunikationsplatformen for hhv. det digitale turistakademi, samt den tilhørende udgivne bog, den digitale værktøjskasse, der henvender sig til den danske turismeindustri med formål at opkvalificere det digitale kompetence niveau ift. anvendelsen af nye medier i aktørernes kommunikationsindsats.

Link til web-sites: http://www.turisme2.dk   http://www.digitaleturistakademi.dk

 

iPhone koncept for nyt Interaktionsdesign

Opgaven bestod i at designe en brugerdreven innovationsproces, hvor en række brugerinddragelsesprocesser skulle munde ud i designet af én ny funktionalitet til Apples iPhone. Opgaven beskriver brugerinddragelsesprocessen, samt hvordan dette omsættes til konkrete funktionaliteter og slutteligt opsættes i en interaktions og interface styleguide.

Download link: http://dl.dropbox.com/u/621917/Til%20Tom/Interaktionsdesignopgave.pdf

 

Smartgarden konceptdesign for Frederikshavn Kommune

Brugerdreven konceptudvikling, interaktionsdesign og samlet konceptforslag og præsentation til sansehave til nyt center for senhjerneskadede i Frederikshavn - ‘SmartGarden’ - Konceptet er videreført som element i et forskningsprojekt gennem UCN Nordjylland. Præsentationen kan ikke videregives i sin helhed, da dele af den brugerdrevne proces, prototype test i praksis indeholder billedmateriale af de senhjerneskadede og deres familier, har ønsket at projektet blev holdt fortroligt.

Download samlet konceptpræsentation: http://dl.dropbox.com/u/621917/Video%20Sketch%20-%20hjerneskadecenter.mpg

 

Interaktivt Flash Banner reklame for Dinby.dk

Som led i en undervisningsworkshop et Flash-banner, der via indtastning af postnummer eller by, ville sende brugeren til vedkommendes ‘Dinby.dk-community’. Siden blev konceptet, med postnummer og by, samt dele af det grafiske videreført af Berlingske Media til brug på Dinby.dk. Produktionen var primært minded på at få kendskab til Actionscript 3.0, der er anvendt for at give banneret interaktivitet

Download link: http://dl.dropbox.com/u/621917/Til%20Tom/Flash/Dinby%20-%20bannerreklame.html

 

Web-sitet www.aai.dk

Design og informationsarkitektur til AAI’s nye web-site + CMS. Ganske konventionelt opbygget web- site, efter arbejdsgivers ønske. Ønsket var dog en lettilgængelig CMS til personalet vi derfor byggede selv, jeg stod her processtyring, kravspecifikation og opfølgning i kommunikationen mellem de involverede parter.

Link: http://www.aai.dk

Screenshot fra CMS: http://dl.dropbox.com/u/621917/Til%20Tom/cmsaai.tiff

 

Metafilmisk kortfilm, ‘Rammefortællingen’

Udforskede brugen af bluescreen optagelser, samt det metafilmiske paradoks i hvis en filmkarakter fik lov til at erkende, udforske og bryde rammerne for sin egen fortælling. Modtager af specialpris ved awardshowet ‘Riberprisen 2006’ - et år hvor alle andre film handlede om socialrealisme og depressive unge blev filmen nomineret i samtlige kategorier med begrundelsen at filmen havde gjort op med konventionen for hvilke typer film der blev produceret til showet.

Reference: Riberprisen (2006), http://www.youtube.com/watch?v=2dO0Z3rYP1I

 

Kritisk digital kunstkoncept

Opgør mod ‘nix pille’ paradigmet indenfor klassisk museumskunst. Konceptfremvisning: http://dl.dropbox.com/u/621917/Til%20Tom/Hacktivsm%20artwork.pdf

Konceptargumenation: http://dl.dropbox.com/u/621917/Til%20Tom/Hacktivism.docx

 

 

Viral marketingsvideo for Aalborg Universitet ‘Total AAUnnihialtion’

Vinder af AAU Viral Marketing Competition 2009. Præmissen for konkurrencen var at produktionen skulle laves på én dag, kun gøre brug af husholdsremedier og eksperimentere med formsproget. Ydermere producerede vi en dvd hvor menu og ekstramateriale blev konstrueret.

Original version: http://www.youtube.com/watch?v=H0R55bP2RUE&feature=related !! Rock version: http://www.youtube.com/watch?v=gI51HCn1XwE&feature=related

 

Multimedia leksikon ‘Leksimedia’

Primært et forsøg på at lære Adobe Director og scriptsproget Lingo at kende ift at organisere indhold i medieproduktioner, derfor er grænsefladens visuelle aspekt ikke tilgodeset.

Download link: http://dl.dropbox.com/u/621917/Til%20Tom/Director%20produktionen.zip

 

 

Peter Vistisen, MA, PhD

(+45) 30 54 90 96

mail@petervistisen.dk

9000, Aalborg, Denmark